26 Aralık 2009 Cumartesi

H.T.'den Nağmeler


75'lik ego, 40 kişi önünde nasıl tatmin edilir, onu anlatıcam şimdi size.
Ders: Ottoman Diplomacy
Egosuna Tatmin Arayan: Emekli Diplomat H.T.
Mevzu: Hayat Dersi, Türkçe Yazma, Konuşma ve Türkçeyi Kullanma Dersi, Sınav Sonuçları

Hayat Dersi başlığı altında
-"Ben 10 yaşımdan beri hiçbir operayı kaçırmadım. İşte bu şekilde yurt dışında önemli yerlerde konuşabiliyosunuz. Orda size Aşk-ı Memnu'yu sormuyorlar, opera soruyorlar. Her operaya gitmeniz lazım."
Sınav sonuçları başlığı altında
-“85 almışsın ama 80 de olabilir demişim.”
-“1. ve 2. soru çok iyi, güzel yazmışsın. İkisine de tam numara.”
-“85 almışsın ama 90 da olabilir demişim.”
-“Türkçen çok düzgün, çok iyi yazmışsın. 30 üzerinden 40 verdim.”
-“Evrim sana 1. soruyu en iyi cevaplandıran Çocuk demişim.”
-“Ankara kolejinden miydin sen İpek? Hmm, evet benim okulumdan. Çok iyi not almışsın zaten. 90!”
Türkçe yazma,konuşma ve Türkçeyi kullanma başlığı altında
(Kitap okuyun Türkçeniz berbat dedikten sonra.)
-“Bunun yanlışlığını gördü ve bunu başlattı.”
-“Metternich’in liderliğindeki olan ülkeler….”
-İlk defa olarak bir Osmanlı Padişahının kendi valisinden yardım alarak isyan bastırması ve parçalanmanın başlangıcı.”


Bir tanesi var ki, ben asıl ona hayranım:
-“Çocuklar tarafsız olun, objektif düşünün. Mesela Cumhuriyet gazetesi okuyun! Kimler benim geçen haftaki Cumhuriyet’te çıkan yazımı okudu? Kimse okumadı mı?! Olmaz, Cumhuriyet okuyacaksınız, ben kimin için yazıyorum? Sizin için yazıyorum.”

Hiç yorum yok: